140211 ♥

Happy Valentines Day!
Förra Alla hjärtans dag var jag hos André och var jättekär och drack juice och sådant. Jämfört med det är den här Alla hjärtans dag ett klart nerköp, jag är ensam hemma med min Pepsi Max och datorn, och inte ens grönsaksbiffar har jag... inte riktigt lika fint alltså.
Har iallafall tagit en dusch, och planerar att gå ner och smörja in mina ben om en liten stund, hatar eksem alltså. Men, tack vare salvan kan jag sova på nätterna iallafall.
Jag har inga egentliga planer för dagen, kanske ska se en film och ta hand om mig själv? Funderar på När Harry mötte Sally (för den har jag faktiskt aldrig sett) eller In the Name of the Father, som min faster Mia lånade ut till mig för någon vecka sedan.
In the Name of the Father är min favoritfilm, tillsammans med De halvt dolda, som jag (tyvärr, eller nej, inte tyvärr då fler behöver få se den) lånat ut till min andra faster!
I faderns namn, som In the Name of the Father heter på svenska, är baserad på vad som hände "The Guildford Four" - fyra personer som oskyldigt dömdes för att ha gjort ett bombattentat mot en pub i Guildford utanför London, år 1972. Detta var när Nordirlandskonflikten var som värst, och då tre av dem var irländare och den fjärde tillsammans med en av irländarna, så ville man verkligen tro att det var just de.
Filmens huvudperson heter Gerry Conlon, och hans pappa Guiseppe och hans moster och kusiner döms för medhjälp till attentatet. Man får följa med i den ständiga kampen för frihet, och då de sitter fängslade i 14 år så hinner Guiseppe dö i fängelset. Livsgnistan försvinner, men med hjälp av advokaten Gareth Peirce så vinner Guildford Four tillbaka sin frihet.
Efter att ha sett den sa min bror "Jag hatar England, du får aldrig mer åka dit!" Den väcker verkligen starka känslor, och jag tror inte att jag pratat med en person som sett filmen och inte tyckt om den.
Det faktum att de alla är så snygga, gör inte saken sämre heller.
Gerry, Paul, Paddy och Carole - som de ser ut i filmen.

Soundtracket till In The Name Of The Father
Och nä, bilden på hon som spelar Carole Richardson är inte ens i närheten av att kunna visa hur snygg hon är. ÅÅÅH, ge mig hennes utseende eller något.

Och till de av er som också känner sig ensamma idag:
Lullaby Of London, a.k.a. myslåten numero 1, Jag hoppar & trampar på ditt hjärta, som väl bör passa idag, och... ja, varför inte hela februarilistan? Ja, så varsågoda: sheena. the parasite. Var beredda på uppdateringar, bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0